Hemstad

 
Hamnstad, hemstad. Född och uppväxt i denna trevliga småstad stämmer inte till hundra. Tre flytter och de flesta år har utspelat sig i staden. Det mesta har tagit plats i denna småstad. Som ung klagas det och viljan att ha förändring är stark. Jag är fortfarande ung, bara ett barn om man sätter min ålder på en skala. Ett moget barn, som snart har varit tonåring och övergår till ungdom - vart nu den gränsen går. Vad jag vill ha sagt är att trots att jag längtar bort, ut i världen, finns det en trygghet i denna stad - min hemstad. Oavsett vart jag tittar finns det minnen, både skratt och tårar. Dessa minnen som omger mig ger denna småstad en speciell plats i mitt liv. Det kommer alltid att finnas något att komma tillbaka till. Hemstader, små och för andra obetydliga städer, måste vara något av det charmigaste som finns.

0 Biktningar




Tala ut!



Namn


Mejl

Bloggadress

Kommentar

Trackback